מוקד רואה

מהו מוקד רואה?

בעיקרון, מוקד רואה הוא מונח המתייחס לתרגול של שמירה על מערכת ומעקב אחר פעילויות המשתמשים. מוקד רואה משמש על מנת לזהות כל איומים או שגיאות פוטנציאליים במערכת. ניתן לבצע מוקד רואה בשיטות שונות. הנפוץ ביותר בשיטות אלה הוא השימוש במצלמות טלוויזיה במעגל סגור ובניטור רשת.

מה המטרה של מוקד רואה?

קיום מערכת מוקד רואה זו דרך נהדרת לזהות פגיעויות אבטחה. מוקד רואה הוא גם דרך נהדרת לעמוד בתקנות הממלכתיות והפדרליות. לדוגמה, HIPAA מחייבת ארגונים לפקח על הרשת שלהם כדי לאתר התנהגות חשודה. זה יכול לעזור לארגונים לאבטח נתונים ולעמוד בדרישות הביקורת.

תלוי באופי האיום, יתכן שיהיה צורך לבצע מוקד רואה בפרקי זמן קבועים. לדוגמה, התקפה מבוזרת עשויה לדרוש ניטור כל שנייה בכל יום. איום מדומה עשוי לדרוש רק ניטור רשתות מפולחות.

פונקציית מוקדי רואה הבסיסית ביותר כוללת איסוף מידע והתרעה לניהול. פונקציות אחרות כוללות פיקוח על אירועי, התראה על התנהגות חשודה ויצירת התראות על בסיס אירועים קריטיים. פיתרון מוקד רואה טוב חייב להיות אמין בתרחישי כישלון. באופן אידיאלי, מוקד רואה צריך להיות זמין באופן פנימי וחיצוני.

פיתרון מוקד רואה מן המניין אמור לספק ניתוח והתראות בזמן אמת. זה אמור גם לאפשר לפעולות רשת ואנשי אבטחה לאסוף ולסנן נתונים. זה יאפשר להם לחקור ולשכלל אירועי אבטחה.

פיתרון מוקד רואה עשוי לכלול גם מערכת גילוי חדירה. קיום פיתרון אבטחה מסוג זה יכול לעזור לארגונים להגן על עצמם, על לקוחותיהם ועל הנתונים העסקיים שלהם. על הפיתרון לספק מבט מקיף של נוף האיום של הארגון. זה חיוני לבניית תוכנית אבטחה חזקה.

מהם סוגי מוקדי רואה?

סוגים שונים של מוקד רואה יכולים לסייע בזיהוי פגיעויות אבטחה. ניתן לבצע מוקד רואה בזמן כמעט אמת, ויכול לאתר איומים, ניצולים ופעילויות אחרות הדורשות תגובה. אלה כוללים מידע על אבטחה וניהול אירועים, מערכת גילוי חדירות (IDS) וגילוי אנומליה ברחבי הענן.

מוקד רואה הוא מרכיב חיוני באסטרטגיית ניהול אבטחה של כל עסק. ניטור יכול לעזור לאתר איומים וניצולים ויכול לעזור לקבוע את היקף הנזק. יש לתעד את נתוני אירועי האבטחה ולקבל שרשרת משמורת ניתנת לאימות.

מערכות פיקוח מקצועיות מנוטרות ונבדקות באופן קבוע על ידי צוותים ייעודיים. אם מתרחש אירוע יוצא דופן, מרכז פיקוח יודיע לך ועל הרשויות המתאימות. מערכת ניטור מקצועית תתקשר גם לרשויות אם פורץ ייכנס לביתך.

חלק מהסוגים הנפוצים ביותר של מערכות מוקד רואה כוללים מערכות מופיעות אלחוטיות, חיישני דלתות וחלונות, פעמוני וידאו ומערכות אזעקה. ניתן להתקין מערכות אלה בחלק הפנימי או מחוצה לו. ניתן לבדוק כל רכיב מרחוק דרך מחשב, טאבלט או סמארטפון.

ADT, למשל, מציעה את יישום ה- ADT Pulse וניטור קולי דו כיווני. עם קול דו כיווני, אתגר שמע מועבר למרכז הניטור של ADT כדי לקבוע אם פורץ פרץ לביתך.

כיצד ניתן ללמוד לתצפת במוקד רואה?

קיום מערכת אבטחה בבית יכול להיות משימה מפחידה. מרבית מערכות האבטחה מגיעות עם התראות מיידיות ואפליקציות. שמירה על כרטיסיות על מה שהילדים שלך עושים יכולה להיות קשה, במיוחד כשהם מחוץ לבית. חינוך ילדיכם לשיטות העבודה המומלצות לסכל עבריינים יכול לעבור דרך ארוכה בשמירה על משק הבית שלכם ובטוח.

הדרך הטובה ביותר להראות לילדיכם כיצד לשמור על הצעצועים האלקטרוניים שלהם היא להפגין להם כיצד כל חלק עובד. מערכת אבטחה שיש לה דיוק נקודה היא חובה. אמצעי זהירות הבטיחות הברור ביותר הוא להורות לילדיך לא ללחוץ על הכפתורים הלא נכונים. השימוש בסיסמה המתאימה הוא יתרון גדול בשמירה על ילדיכם.

הדרך הטובה ביותר ללמד את ילדיכם את הנימוסים המתאימים כשמדובר בשימוש במכשירים הניידים שלהם היא להשתמש בסיסמה המתאימה. מרבית מערכות האבטחה מגיעות עם אפליקציות לסמארטפון המאפשרות להורים לפקח על פעילויות ילדיהם מרחוק. זה אולי נשמע כמו יתר על המידה, אבל זו הדרך הטובה ביותר למנוע מהילדים שלך להסתבך.

מערכת אבטחה ביתית טובה היא פרשה משפחתית. ככאלה, כל ילדיך צריכים להיות מעורבים בשמירה על חפציהם. זו אולי המשימה הקשה ביותר ללהטט, אבל זה שווה את המאמץ.